Hej
Forumet är för oss med anknytning till Bråmåbo - vi som bor här mer eller mindre, tidigare bybor, släkt, vänner eller liknande.
Det är ett alternativ till en Facebook-grupp och ger "neutral" strukturerad plattform för information och kommunikation utan en massa annonser eller konstiga uppmaningar.
Meningen är att vi ska lära känna varann bättre i byn och lätt kunna hitta information om byn och bybor.
Här finns exempel på forum - längst ner på sidan under "TOPPFORUM".
Så det är bra om du i din profil förklarar din anknytning, vem du känner, var du bott, om du inte bor här nu.
Avatar är din profilbild som visas i dina inlägg. Det är trevligt om ni laddar upp en bild av er så man känner igen er.
Observera maxmåtten lätt att justera i Windows Paint "Start"/"Ändra storlek" eller i Mac Förhandsvisning meny "Verktyg"/"Justera storlek...".
Medlemskap:Två typer av medlemmar finns; vanliga och styrelse som har tillgång till forumets styrelseavdelning.
Medlemskap krävs för att se övrigt innnehåll och kunna svara o skapa egna inlägg.
Tips för smidigare användning:
Inloggning: se till "Autofyll" valt i webbläsare och "Logga in mig automatiskt" valt för forumet.
Bättre överblick: välj "Klassisk version" i mobil eller kolla i dator.
Notiser/nya inlägg: välj "Bevaka forum" till höger under ämnesfält i varje kategori.
För mer detaljer klicka på bilaga "ForumSmidigareAnvändning.pdf" nedan för att ladda hem. Öppna o läs om tips för inloggning, klassisk version i mobil, notiser och forum överhuvudtaget.
Här är de forum (kategorier) som finns nu - alla utom "Välkommen" kräver medlemskap:
Det är än så länge lite i experimentstadiet. Jag håller själv på och lär mig alla funktioner.
Synpunkter och önskemål emottages tacksamt.
Du kan även ställa frågor om forumet här. Svara/skriv en fråga i "SNABBSVAR" nedan, sedan klicka "Skicka".